Pazarlama Süreci
Pazarlama bölümünde stratejik olarak bir planlama süreci (bazı) önemli fırsat ve sorunları, bunlara hitap etmek için ihtiyaç duyduğunuz kaynakları; bu kaynakları etkin bir şekilde kullanmanın yollarını belirlemenize yardımcı olur. İşletmenize uyum sağlamanız gereken ancak, uyarlamanın daha önce hiç düşünülmemiş olduğundan daha az zordur. Gerçek şablona dalmadan önce bir pazarlama planı hakkında nasıl düşünüleceğini anlamak önemlidir. Bir pazarlama planı alıcıların kim olduğunu hedefler, sunduğunuz hizmeti veya ürünü ve benzersiz satış teklifinizi belirler.
Geri kalan kısım ürününüzü veya hizmetinizi isteyen alıcıların önüne ürününüzü getirmenin en iyi yolu planlama ve geliştirme olmalıdır. Kendi planınızı hazırlamanın yanı sıra, dijital bir pazarlama ajansı ile çalışabilir veya ürünlerinizi çevrim içi olarak kullanmak için internet pazarlama ve PPC yönetim hizmetlerini kullanabilirsiniz. Genel bir yol haritası oluşturduktan sonra haritayı her yıl güncel tutun. Güncellenmiş bir plana sahip olmak işletmenizin daima doğru yolda olmasını sağlar. Ayrıca, bir bütçe oluşturmak pazarlama planı uygulamak için uygun finansal adımı atmaya izin verir.
Yönetici özeti; Bu özet planınızın okuyucusuna işletmenizin hedeflerine ve kullanmak istediğiniz pazarlama stratejisine genel bir bakış sağlamak için harika bir alandır. Okuyucu işinize ve pazarlama planınızın genel hedeflerine hızlı bir bakış için bu özete ihtiyaç duyar. Görev beyanı; Şirketinizin değerlerini ve bunların bir kuruluş olarak genel hedeflerinizle nasıl ilişkili olduğunu burada açıklayabilirsiniz. Düşünmenizi sağlayacak bazı sorular:
Bu pazarlama, planınızın en önemli parçalarından biridir: ürününüzü kime pazarlamak istediğinizi belirlemek. Tanımlanmış bir grup insan olmadan pazarlama için harcadığınız para bir atık olacaktır. Şöyle düşünün: Bugün dünyada hizmetinize veya ürününüze ihtiyaç duyan ancak, henüz var olmadığını bilmeyen bir grup insan var.
Ürünler ve hizmetler
Ürününüz veya hizmetiniz (tabii ki) işinizin merkezidir. Bu bölümde, müşterilerinize neler sunduğunuzu eleştirel bir şekilde düşünün.
Raporun bu noktasında daha çok gerçek pazarlama teorisi ve uygulamalarına geçmelisiniz. Dağıtım kanalları bir müşteriye veya işletmeye ulaşmak için kullanabileceğiniz yollardır. Mevcut ve potansiyel tüm satış kanallarını düşünmek önemlidir. Bir pazarlama planı yol haritası olarak kullanılabilir ve işletmeniz büyüdükçe ve değiştikçe güncellenmelidir. Beyin fırtınası yapmak ve hedefler belirlemek, her işletme için büyümeye yönelik önemli bir adımdır. Bir pazarlama planı geliştirmek işinizi sürekli başarı için kurabilir - beklenmedik duruma hazırlanmanıza ve markanızı hedef kitlenizin hayatında kurmanıza olanak tanır. Bağlantılı konulara bloğun diğer yazılarında devam edeceğiz...
Pazarlama Planı Şablonu
- Şirketiniz bugün ne yapıyor?
- Şirketiniz için önemli olan nedir?
- Şirketiniz gelecekte ne yapmak ister?
- Marka kimliğiniz nedir?
- Kültürünüz nasıl?
- Şirketiniz müşterilere, çalışanlara ve paydaşlara nasıl fayda sağlar?
Hedef pazarlar
O insanlar kim? İşte beyin fırtınası için başka sorular:
- Müşterilerin demografisi nedir (cinsiyet, yaş, gelir, eğitim vb.)?
- Onların ihtiyacı ve ilgi alanı nelerdir?
- Psikografik profilleri nedir (tutum, felsefe, değer, yaşam tarzı vb.)?
- Nasıl davranıyorlar?
Kullandıkları mevcut ürünler nelerdir?
Ürününüz veya hizmetiniz (tabii ki) işinizin merkezidir. Bu bölümde, müşterilerinize neler sunduğunuzu eleştirel bir şekilde düşünün.
- Müşteriler için ne yapıyorsunuz veya sağlıyorsunuz?
- Müşterilerinizin ihtiyaçları nelerdir?
- Ürününüz veya hizmetiniz müşterilerin ihtiyaçlarını nasıl karşılıyor?
- Müşterilerinizin yaşamlarına nasıl bir değer katıyorsunuz?
- Ne tür bir ürün veya hizmet sunuyorsunuz?