Akdeniz Pazarlama

Akdeniz Pazarlama

Modern Pazarlama Nedir?

Modern Pazarlama Nedir?

Modern pazarlama, dijital pazarlamanın yanı sıra geleneksel çevrim dışı pazarlamayı da içeren geniş bir alandır. İşletme sahipleri nadiren farklı pazarlama tekniklerini öğrenmek ve bunları platformlarında nasıl uygulayacaklarını anlamak için yeterli zamana sahiptir. Modern pazarlama nedir ve nasıl yapılmalıdır başlıklı konumuzu detaylı olarak inceleyelim. Her türlü işletme veya küçük şirketler bu konuda yardım alabilir.

Modern Pazarlama Nedir?

Son yıllarda artan rekabetle birlikte pazarlama kavramları öne çıkmış ve her yönüyle uygulanmaya başlamıştır. Bunlardan uygulamalardan biri de modern pazarlamadır. Modern pazarlama stratejilerini detaylı araştırmak gerekir. Modern pazarlama stratejileri çok çeşitli teknikler, araçlar, beceriler ve platformlar içerir. Bu yüzden insanlar bunları uygulamak için ekip halinde çalışırlar. Dijital pazarlama ekibi farklı görevi yerine getiren farklı beceri ve niteliğe sahip kişileri içerir. Bu stratejiler alanında yetkin olsalar bile tek bir kişinin yönetmesi için çok karmaşıktır.

En basit pazarlama stratejisi bile aşağıdaki gibi adımlar gerektirir:

  • Kitlenizi oluşturma
  • İzleyici için hizmetin markalaştırılması
  • Grafik tasarım ve teminat oluşturma
  • Satış yapan bir web sitesi oluşturma
  • Web sitesini SEO dostu hale getirme
  • Web sitesinin tanıtımı ve sosyal medya profilleri
  • Marka varlığının oluşturulması
  • İçerik ve ücretli platformlar için reklam
  • Reklam harcamalarını yönetme
  • Web sitesine ilişkin yetkili bağlantıları yönetme

Tüm bunlar farklı beceriler gerektirir ve çoğu işletme sahibi, profesyonel yardım almadan pazarlamayı ele almak istiyorlarsa bu becerileri öğrenmek için zaman harcamak zorundadır.

Endüstri otoritesini kuran içerik oluşturmak

İçerik, modern pazarlama stratejilerinin önemli bir özelliğidir. Çünkü, bir şirketin kendi sektöründe yetki kurmasına, müşterilerle etkileşim kurmasına, ürün ve hizmet hakkında bilgi dağıtmasına ve anahtar kelimeler ile arama motorlarının dikkatini çekmesine yardımcı olur. İnternet içeriğe doymuştur, bu nedenle kullanıcılar okudukları şey konusunda çok seçicidir. Haber içeriği oluşturmak ve metne alakalı anahtar kelime eklemek yeterli değildir.

İçerik, hedef kitleye önemli bir değer sağlamalıdır.

  • İçerik iyi bir dilbilgisi ve imla ile yazılmalıdır.
  • Tüm bilgiler güncel olmalı ve metindeki anahtar kelimelerle alakalı olmalıdır.
  • İçerik uzun biçimde olmalı ve 1.000 ila 2.000 kelime arasında olmalıdır. İlk arama motoru sonuç sayfasındaki web sayfalarının ortalama kelime sayısı 1.890'dır.
  • Anahtar kelimeler spesifik olmalı ve içerik uzun kuyruklu kelime öbekleri içermelidir.
  • Tüm bilgiler iyi araştırılmalı ve mümkün olduğunca doğru olmalıdır.

İçerik pazarlamanın birincil amacı, web sitenize organik trafik çekmek ve kullanıcıların ürün veya hizmetlerinizle ilgilenmeye yetecek kadar kalmasını sağlamaktır. İçerik pazarlamasının ikincil amacı, otoritenizi oluşturmak ve ziyaretçilerin güvenini kazanmaktır. Nitelikli ve deneyimli içerik pazarlama uzmanları, hedef kitleleri için doğru içeriğin nasıl oluşturulacağını bilir. Bu iş, çevrimiçi kitleler için yazma becerisi konusunda beceri, eğitim ve derin bilgi gerektirir. Çoğu bireysel işletme sahibinin kendi başlarına yönetemediği bir şeydir.

Yaratıcı ve etkileşimli kaynaklar geliştirmek

İçerik pazarlaması sadece metin içermez ancak, modern pazarlamanın en yaygın biçimlerinden biridir. Metin içeriği oluşturmak kolaydır ve işletme sahipleri biraz zaman ve çaba harcar ise iyi makaleler ve blog gönderileri geliştirebilirler. Ancak, deneyimli pazarlamacı içerik pazarlamasının çeşitli olması gerektiğini ve hedef kitleye farklı yönlerden yaklaşması gerektiğini biliyorlar. Sağlam bir içerik pazarlama stratejisi aşağıdakileri içerir:

  • Videolar ve eğitimler
  • Podcast'ler ve canlı yayınlar
  • İnfografikler ve animasyonlar
  • Endüstri ile ilgili teknik incelemeler ve araştırma kağıtları

Bu tür içerikler, bir işletme sahibinin genellikle erişemediği farklı beceriler ve yazılımlar gerektirir. Profesyonel pazarlamacılar, görsel ve metin içeriği oluşturmak için gerekli tüm araç ve bilgilere sahiptir ve bunu bir pazarlama stratejisi göz önünde bulundurarak kullanabilirler.

Markanızı sosyal olarak sunmak

Sosyal medya, küçük işletmeler için harika bir platformdur. Çünkü, hedef kitlelerine ulaşmalarını sağlar. Kitleleri ile düzenli olarak etkileşim kurabilir, kişisel bir ilişki kurabilir, müşteri endişelerini ve şikayetlerini duyabilir ve hemen karar verebilirler. Bu müşterilerin marka ile ilgilenmeye devam etmelerine yardımcı olur. Ancak, sosyal medya düzgün ele alınmazsa tehdit oluşturabilir. En küçük bir hata bile şirketinizin itibarını tehlikeye atabilir ve kitleye zarar verir.

Deneyimli sosyal medya uzmanı bu platformlarda nasıl gezinileceğini çok iyi bilir. Facebook, Twitter ve Instagram gibi farklı platformları anlayın ve her platformda kitlenin ilgisini çekmek için benzersiz strateji geliştirin. Bu platformlarda ücretli reklamı, tanıtılan içeriği ve diğer ücretli pazarlama seçeneklerini keşfedin ve bunları en iyi şekilde kullanın. Müşteri tercihini anlamak için işletme ve hedef kitle arasındaki etkileşimi izleyin. Müşterilerden gelen şikayet, soru ve istekleri sosyal medya platformlarında ele alın. Bu platformlarda iyi bir üne sahip olun ve içerik yolu ile marka otoritesini oluşturun. Profesyonel pazarlamacılar, tüm bu etkinlikleri takip etmek ve hiçbir şeyin yanlış gitmemesini sağlamak için sofistike sosyal medya yönetim araçlarını kullanırlar.

Sosyal medyayı yönetmek zaman ve bağlılık gerektirir. Ancak, çok faydalı olabilir. Sosyal medya pazarlamacıları bu platformlarda bilgili ve izleyicileri nasıl etkili bir şekilde kullanacaklarını biliyorlar. Birçok küçük işletme sahibi pazarlamanın bu yönü ile mücadele etmekte ve sosyal medya hesaplarını takip etmek için ne zaman ne de bilgiye sahiptir. Güncelleme, içerik yayınlama, yanıtlama ve ardından kitleleri ile etkileşim kurma zamanı orada değil.

Marka ve web sitesi konseptlerinizi geliştirmek

İşletmenin iyi tasarlanmış bir web sitesi ve özenle hazırlanmış bir marka varlığı yoksa pazarlama kampanyası başarısız olur. Web site tüm pazarlama kampanyalarının temelidir ve ziyaret ettikleri platformdan bağımsız olarak ziyaretçilere iyi bir kullanıcı deneyimi sunması gerekir. Web sitenizde gezinmesi kolay, mobil uyumlu, SEO dostu, tüm platformlara hızlı yükleme, estetik açıdan hoş ve bilgilendirici olmalıdır. Hedef kitlenize doğru mesajı iletmesini sağlamak için markanıza uygun olarak tasarlanmalıdır. Deneyimli web site geliştirici ve pazarlamacılar, bir platform ve marka oluştururken bu faktörleri dikkate alacaklardır:

  • Hedef kitleleri ve tercihlerini hedefleyin
  • Ürün ve hizmet türleri
  • Rakipler ve genel olarak endüstri
  • Şirketin etiği, amaçları ve mesajı
  • Şirketin bulunduğu yer

Web site tasarımı ve markalama sürecinde bu yöne dikkat edilmesi, çevrim içi varlığınızın benzersiz ve hedef kitle için çekici olmasını sağlar. İşletme sahipleri ürünlerini ve hedef pazarlarını iyi bilirken, markalaşma konusunda kendilerini en iyi nasıl konumlandıracakları konusunda bilgi ve beceriye sahip değiller. Gelişigüzel bir yaklaşım veya planlanmamış marka stratejisi, girişiminizin başarısı üzerinde uzun vadeli bir etkiye sahip olabilir.

Etkileşim kampanyalarınızı araştırmak ve analiz etmek için

Modern pazarlama stratejileri akıcı ve dinamiktir.

Değişen pazar koşullarına, arama motoru düzenlemelerine, hedef kitle tercihlerine ve bu gibi diğer etkili faktörlere yanıt olarak değişmesi ve gelişmeleri gerekir. Bugün başarılı olan bir pazarlama kampanyası, altı ay boyunca başarılı olamayabilir. Bu yüzden, deneyimli pazarlama kampanyaları her zaman analiz ve pazarlama trendlerini düzenli olarak araştırırlar. Profesyonel pazarlamacıların düzenli olarak göz attığı birçok analitik rapordan bazıları:

1 - Ziyaretçi sayısı (tekrar ve benzersiz), ziyaret süresi, hemen çıkma oranı ve en popüler sayfalar gibi web site etkinliği. Bu bilgiler, web sitesinin genel kalitesini artırmasına yardımcı olacaktır.

2 - Arama motorlarında, sosyal medya platformlarında ve hatta doğrudan posta pazarlaması gibi çevrim dışı stratejilerde ücretli reklam kampanyası performansı. Ücretli reklam kampanyalarınızın performansını izler ve reklamların yeterli performans sağlayıp sağlamadığını belirler.

3 - Gösterimler, açılan yayınlar, yorumlar, beğeni ve beğenmemeler dahil olmak üzere organik sosyal medya etkileşimi. Deneyimli sosyal medya pazarlamacıları bu raporları inceleyecek ve sosyal medya stratejisini değiştirecektir.

4 - Düzenli analiz olmadan, kampanyaların iyi performans gösterip göstermediğini ve doğru miktarda yatırım getirisi sağlayıp sağlamadığını belirlemek zordur. Pazarlama analitiğinden elde edilen bilgiler, içerik oluşturma, pazarlama kampanyası planlaması ve sosyal medya kampanyalarında da yardımcı olabilir. Bir işletme sahibi, pazarlama kampanyasının başarısız olmasına yol açabilecek analitiklerin tüm yönlerini ele almayı oldukça zor bulacaktır.

Zaman ve paradan tasarruf etmek için

Küçük işletme sahiplerinin pek çok sorumluluğu vardır ve hepsine yönelecek çok zaman yoktur. Pazarlama sadece ek bir yük olabilir, bu yüzden pazarlama kötü bir fikir olabilir. Pazarlama uygun görünmekle birlikte, işiniz üzerinde uzun vadeli olumsuz bir etkiye sahip olabilir, önemli ölçüde strese neden olabilir ve dikkatinizi dış kaynak kullanamayacağınız ve dikkatinize ihtiyaç duymadığınız görevlerden uzaklaştırabilir.

Dijital pazarlama stratejileri hakkında birçok yol ve bilgi kaynağı olsa da, profesyonel pazarlamacıların sahip olduğu eğitim, beceri ve deneyimin yerini hiçbir şey tutamaz. Ayrıca, pazarlama stratejisinde etkili stratejiler geliştirmeyi kolaylaştırabilecek farklı kuruluşlarla da bağlantıları vardır. Profesyonel pazarlamacılar daha az parayla daha fazlasını başarabilirler. Bu nedenle profesyonel bir pazarlamacıyı işe almanın ilk yatırımı biraz pahalı gibi görünse de, uzun vadede harcamadan tasarruf edebilirsiniz.

Modern Pazarlama Nedir?